sobota 26. januára 2013


1.1    Webquest ako nástroj získavania informácií o podstatných menách cudzieho pôvodu

Téma
Podstatné mená cudzieho pôvodu
Ročník
2. ročník SŠ
Ciele
Čo sa žiak naučí:
Poznávací
*      získať vedomosti o zvláštnostiach pravopisu cudzích slov
*      formulovať otázky a predbežné odpovede vlastným myšlienkovým úsilím

Komunikačný
*      získať návyk porovnávať si spontánne jazykové vedomie s údajmi v SNK a v elektronických príručkách
*      vedieť správne použiť cudzie slová v bežnej komunikácii
*      obohacovať si slovnú zásobu

Vstup
Čo sa vopred od žiaka očakáva:

*      schopnosť odlíšiť cudzie slová
*      schopnosť samostatne vyhľadávať informácie
*      schopnosť porovnávať zhody a rozdiely medzi jazykovými javmi
Kompetencie
Čo si žiak osvojí:

*      samostatné vyhľadávanie informácií a dopracúvanie sa k záveru
*      využívanie spôsobov a mechanizmov vyhľadávania informácií na internete
*      kompetencia v oblasti informačných a komunikačných technológií

Didaktický problém
Čo budeme riešiť:

*      problémom je, čo vybrať a ako priblížiť problematiku správneho používania cudzích slov tak, aby žiaci získali poznatky použiteľné v komunikácii; aby samotný proces učenia podporoval ich myslenie, nie reprodukciu poučiek
Prostriedky
Čo použijeme:

*       učebňa vybavená technikou, internetom
*      webquest
*      Slovenský národný korpus
*      elektronické  lexikografické príručky
Metódy a formy
Ako to zrealizujeme:

*      úvodná motivačná úloha s navodením problému
*      skupinová práca
*      vyvodenie a zhrnutie záverov
*      praktické použitie

Úvodná motivačná úloha  s navodením problému
·         Prečítajte si nasledujúci text.
Do hardvéru možno zahrnúť všetky technické časti počítača od základnej jednotky cez klávesnicu až po kabeláž a dokonca aj podložka pod myš patrí do hardvéru. Softvér počítača predstavuje všetky spustiteľné programy na danom počítači.
·         Vysvetlite význam zvýraznených slov a nahraďte ich slovenskými ekvivalentami.
·         Ako ich vyskloňujete?
Opis činností
1.Rozdelíme žiakov do trojčlenných skupín, každý žiak sa bude podieľať na vypracovávaní zadania, pričom si môžu navzájom pomáhať.
2. Rozdelíme úlohy (informačný poradca, riešiteľ, prednášajúci).
3. V prípade, že má učiteľ so žiakmi prepojené počítače navigujeme žiakov, kde nájdu webquest, prípadne ich odkážeme na blog, kde sa daný webquest nachádza. V prípade, že žiadna z týchto možností nie je zrealizovateľná, môžeme webquet premietnuť na interaktívnu tabuľu.






4.      Zadáme žiakom úlohu, aby spracovali webquest (spracovanie informácií na internete do výslednej prezentácie v power-pointe).
5.      Učiteľ pozoruje prácu v skupinách.
6.      Venujeme sa záverečným prezentáciám. Učiteľ opravuje prípadné chyby, najlepšie výsledky ohodnotí.

 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára